TALAS KUYUMCULUK MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
- TARAFLAR
SATICI BİLGİLERİ | |
UNVAN | TALAS KUYUMCULUK SANAYİ VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ |
ADRES | Osmanağa Mah. Söğütlü Çeşme Cad. No:59 Kadıköy/İstanbul |
MERSİS NO | 0816004088300019 |
TELEFON | (0216) 336 04 55 |
E- POSTA | siparis@talaskuyumculuk.com.tr |
ALICI BİLGİLERİ | |
ADI SOYADI/UNVANI | |
ADRESİ | |
TELEFONU | |
E-POSTA ADRESİ | |
T.C. KİMLİK NO |
- SÖZLEŞMENİN KONUSU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait www.talaskuyumculuk.com.tr (“İnternet Sitesi”) İnternet Sitesi’nden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince satışı, teslimi ile tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
Satışa konu ürünlerin cinsi ve türü, miktarı, marka/modeli, rengi, nakliye, teslim ve benzeri ek masraflar dahil olmak üzere tüm vergiler dahil toplam fiyatı (ürün adedi x birim fiyatı) aşağıda yer almaktadır.
Ürün | Adet | Birim Fiyat | Toplam |
…………………… | …. | ….TL | ……. TL |
Ürünlerin Toplamı | ……. TL | ||
Kargo Ücreti | ……. TL | ||
Ödeme Tipi | Kredi Kartı vb.. | ||
Toplam | ………….TL |
ALICI KARGO BİLGİLERİ | |
KARGO ADRESİ | |
TELEFON |
ALICI FATURA BİLGİLERİ | |
FATURA ÜNVANI | |
FATURA ADRESİ | |
TELEFON | |
Fatura, sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte teslim edilecektir. |
TESLİMAT YÖNTEMİ | SİGORTALI KARGO |
TAHSİLAT YÖNTEMİ | KREDİ KARTI |
ALICI, satıma konu ürün/ürünlere ilişkin belirtilen tüm bilgileri okuduğunu ve anladığını, bu ürün/ürünlerin satın alınması için gerekli onayı verdiğini kabul ve beyan eder.
- GENEL HÜKÜMLER
- ALICI, satışa konu ürün/ürünlerin temel nitelikleri, tüm vergiler dahil satış fiyatı, ödeme sekli, teslimat koşulları ve bunun masraflarının aksi belirtilmedikçe ALICI tarafından karşılanacağına, satışa konu ürün/ürünlerle ve SATICI’nın tam ticari unvanı, açık adresi ve İletişim bilgilerine teslimat süreci ve sürece ilişkin tüm ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve “cayma” hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu, cayma hakkının kullanılması şartları hakkında doğru ve eksiksiz bilgi edindiğini, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında ürün siparişini verdiğini iş bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
- “Ön bilgilendirme formu” ve “Fatura” iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır. Sipariş tamamlanması ile birlikte ALICI bu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
- 18 yaşından küçük kişiler İnternet Sitesi aracılığıyla alışveriş yapamazlar. Tüketici, bu sözleşmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, 18 yaşından büyük olduğunu teyit etmiş olur.
- ALICI, Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde yer alan kişisel bilgilerinin ve ödeme bilgilerinin tam ve doğru olmasından sorumludur. Bu bilgilerin eksik veya hatalı olması durumunda ALICI, İnternet Sitesi’nde yer alan hesabından bu bilgileri güncellemekle yükümlüdür.
- ALICI; bu sözleşmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce, SATICI tarafından ALICI’ya verilmesi gereken unvan, adres, iletişim bilgileri, MERSİS numarası siparişi verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin tüm vergiler dâhil satış fiyatı, ödeme ve teslimat bilgilerini, cayma hakkı ve cayma hakkının kullanım usulü ve koşulları hakkında doğru ve eksiksiz olarak bilgi edindiğini ve tüm bu hususların ön bilgilendirme formunda eksiksiz olarak yer aldığını ve kendisine iletildiğini teyit etmiş olur.
- Sözleşme konusu ürün, sipariş tarihinden itibaren 30 (Otuz) günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin uzaklığına bağlı olarak İnternet Sitesi’nde ön bilgiler içinde açıklanan süre içinde ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi tarafından teslim edilir. Bu süre ALICI’ya yazılı olarak bildirilmek koşuluyla gerekli olması halinde SATICI’nın tek taraflı inisiyatifi ile uzatılabilir. ALICI bu durumu kabul ve beyan eder.
- ALICI’nın isteği veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünlerde teslimat süresi 30 günü aşabilir. ALICI, kişisel ihtiyaçları ve isteği doğrultusunda hazırlanan bir ürünü satın aldığında teslimatın 30 gün içerisinde yapılmaması dolayısıyla sözleşmeyi feshedemeyeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Satışa konu ürünlerin teslim anında ALICI’NIN teslimat adresinde bulunmaması durumunda SATICI, edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş kabul edilir. ALICI’nın teslimat adresinde bulunmaması, ürünü teslim almaması ve/veya İnternet Sitesi’ne üyelik esnasında ve/veya sipariş sırasında hatalı/eksik/yanlış adres ve iletişim bilgisi vs. vermesi, taşıyıcı kargo firması tarafından kendisine SMS ve/veya e-posta yoluyla gönderilen teslimat kodunu 3. Kişilerle paylaşması ve ürünün/ürünlerin kaybolmasına/çalınmasına/zarar görmesine sebebiyet vermesi vs. sebeplerle ürünün ALICI’ya teslim edilememesi durumlarında; SATICI hiçbir sorumluluk kabul etmez. Bu durumda, ALICI’nın ürünü teslim alamamasından ve/veyahut ürünün kargo şirketinde beklemesinden ve/veyahut geç teslim almasından kaynaklanan her türlü doğrudan ve/veya dolaylı zarardan ALICI tek başına sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder. Ürünün ALICI’ya teslim edilememesi ve taşıyıcı kargo firmasına iade edilmesi halinde, bir defaya mahsus ürün kargo şirketi tarafından tekrar SATICI’ ya gönderilir.
- Ürünün taşıyıcı kargo firması tarafından ALICI’ya teslim edilememesi ve SATICI’ya iade edilmesi halinde, şayet ALICI siparişin iptali yerine ürünün kendisine ulaştırılmak üzere SATICI tarafından ikinci defa kargoya verilmesini talep ederse; kargo ve taşıma ücretlerinin tamamı ALICI tarafından karşılanacaktır. Aksi halde, ALICI’nın bu durumu kabul etmemesi durumunda SATICI, sözleşmeyi tek taraflı ve tazminatsız olarak feshetme hak ve yetkisine sahiptir. ALICI bu durumu ve sonuçlarını bu sözleşme ile kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Ürün, ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa SATICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi tarafından SMS bildirimi ve teslimat kodu doğrulaması yapılarak teslim edilir. ALICI’nın ürünü bizzat teslim almadığı durumlarda ürünün/kargo paketinin teslimi amacıyla gönderilen SMS’de yazılı kargo teslim kodunun kargo firması çalışanları ve/veya 3. Kişilerle paylaşması, işbu teslim kodunun ALICI’nın kusuru ile 3. Kişilere ulaştırılması ve netice olarak ürünün kaybolması, çalınması vs. ALICI’ya teslim edilememesi hallerinde tüm sorumluluk ALICI’da olup, SATICI’nın işbu durumdan hiçbir sorumluluğu doğmayacaktır.
- ALICI’nın İnternet Sitesi üzerinden üyelik oluşturduğu veya ürün sipariş verdiği sırada hatalı adres ve/veya telefon numarası paylaşması ve/veya kargo firmasından kaynaklanan sebeplerle ürünün ALICI’ya teslim edilememesi ve siparişin iptal olması halinde, ALICI’nın aynı ürünü tekrar satın almak istediği tarihte ürünün fiyatında olabilecek artışlarından SATICI sorumlu değildir. SATICI hiçbir şekilde ürünü ilk sipariş tarihindeki fiyattan satışa sunmak zorunda olmayıp, işbu durum ALICI tarafından kabul ve beyan olunur.
- Sözleşme konusu ürün, ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu değildir.
- Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen ürünün ALICI’ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.
- SATICI, sözleşme konusu ürünün sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun şekilde kargo firmasına teslim edilmesinden sorumludur.
- ALICI, sözleşme konusu ürün/ürünleri teslim almadan önce muayene edecek ezik, kırık, ambalajı yırtık vs. hasarlı ve ayıplı ürün/ürünleri kargo şirketinden teslim almayacaktır. ALICI tarafından kargo şirketinden tutanak tutturulmaksızın teslim alınan ürün/ürünlerin gerekli inceleme ve kontrolden geçirildiği, hasarsız ve sağlam teslim alındığı kabul edilecektir. ALICI bu hususları bilmekte ve kabul etmektedir. Teslimden sonra ürün/ürünlerin özenle korunması borcu, ALICI’nın yükümlülüğünde olup, aksi durumlarda SATICI’nın sorumluluğu doğmayacaktır.
- SATICI tarafından, İnternet Sitesi’nde sunulan ürünlerin el yapımı olması ve/veya siparişi verilen yüzük ölçülerinin farklılığı nedeniyle ürünlerde ağırlık, uzunluk, genişlik vb. özelliklerinde üretim sonrasında ± %10 kadar farklılık olabilmektedir. ALICI sipariş oluştururken bu duruma onay ve rıza verdiğini bu sözleşme ile kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Listelenen ve Site’de ilan edilen fiyatlar, siparişin oluşturulduğu andaki fiyatlardır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler, güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerliliğini korur. SATICI, teknik nedenlerden kaynaklanan fiyat, ürün ve her türlü güncelleme hatalarından sorumlu değildir.
- Ürünün tesliminden sonra ALICI’ya ait kredi kartının, banka kartının ve/veya İnternet Sitesinde sunulan diğer ödeme sistemlerinin ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ilgili ürünü 3 (Üç) gün içinde SATICI’ya iade göndermesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya aittir.
- ALICI’nın cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile ALICI’ya bedel iadesine karar verilen durumlarda, alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa SATICI, Banka’ya ürünün bedelini tek seferde öder. ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa Banka ALICI’ya geri ödemesini aynı taksit sayısında yapmaktadır. Havale/EFT ya da kapıda ödeme seçeneklerinde iade Tüketiciden banka hesap bilgileri istenerek, Tüketicinin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır.
- ALICI’NIN kredi kartı ile ödeme yapmış olması halinde de ürün tutarının aynı süre içinde bankaya iade edilmesi akabinde, ALICI bu tutarın ALICI’NIN hesabına yansıtılmasının Banka işlemi olduğunu SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabileceğini, bu hususta SATICI’NIN sorumluluğu bulunamayacağını kabul etmektedir. Alıcı, bu prosedürü okuduğunu, kabul ettiğini ve rıza gösterdiğini kabul ve taahhüt eder.
- ALICI, İnternet Sitesi’ne üye olurken ve sipariş esnasında; Ön Bilgilendirme Formu ve Mesafeli Satış Sözleşmesi kapsamında Satıcı nezdinde tutulan kişisel bilgilerinin (isim, soyadı, unvan, adres, telefon, e- posta vb.), SATICI tarafından, temsilcileri vasıtası ile gerek e-posta, telefon, faks veya SMS yoluyla gerekse de posta yoluyla ALICI ile irtibat kurulması, sipariş yönetimi, müşteri ilişkileri süreçlerinin yönetimi amaçlarıyla kullanılabileceği hususunda İnternet Sitesi’nde ilan edilen Kişisel Verilerin Korunması’na ilişkin aydınlatma metni ve diğer ilgili metinler doğrultusunda bilgilendirildiğini kabul ile muvafakat eder.
- CAYMA HAKKI
- ALICI, sözleşme konusu ürün/ürünlerin kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 14 (On dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
- Cayma hakkının kullanılması için işbu mesafeli satış sözleşmesini müteakip, ALICI tarafından, ürünün teslim alındığı tarihten itibaren 14 (On dört) günlük süre içinde SATICI’ ya aşağıdaki yöntemlerden biri ile ulaşılarak bildirimde bulunulması ve ürünün 27.11.2014 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının İstisnaları” başlıklı 15. madde hükümleri kapsamında olmaması, kullanılmamış olması ve SATICI tarafından tekrar satışa arz edilebilir nitelikte olması şarttır.
- ALICI, cayma hakkını kullanmak için İnternet Sitesi’nden aşağıdaki yöntemlerden biri ile bildirim yapabilir:
siparis@talaskuyumculuk.com.tr e-posta adresinden,
üyelik bölümünde yer alan “iade” alanından
- Cayma Hakkı talebinin iletilmesinden itibaren;
- 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürünün asıl faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte 10 (On) gün içerisinde SATICI’ya gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır).
- Cayma hakkı talebinin iletilmesinden itibaren 10 (on) günlük süre içerisinde iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, sertifikaları, varsa hediye/promosyon ürünleri ve aksesuarları, hediye çekleri ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak SATICI’ya iade edilmesi gerekmektedir. Bu materyallerden herhangi birinin gönderilmemesi ya da taşıma şirketinden kaynaklanmış olsa dahi hasarlı olması durumunda, materyalin bedeli iade tutarından düşülerek iade işlemi tamamlanır. ALICI, bu işlemler için hangi yolu izleyeceğini belirtilen iletişim bilgilerinden SATICI ile irtibata geçerek öğrenmelidir.
- Ürün/ler’in SATICI’nın anlaşmalı olduğu nakliye firması aracılığıyla geri gönderilmesi halinde, ALICI iadeye ilişkin ek masraflardan sorumlu tutulmayacaktır. Ürün/ler’in SATICI’nın anlaşmalı olduğu nakliye firması hariç ALICI’nın Site’den seçebildiği başka bir nakliye firması aracılığıyla geri gönderilmesi halinde iadeye ilişkin ek masraflardan ALICI sorumludur.
- Cayma bildirimi yapılmadan SATICI’ya gönderilen Ürün/ler’e ait nakliye ücreti ALICI tarafından karşılanacaktır. ALICI bu durumda söz konusu nakliye ücretini ödeyeceğini bilir ve kabul eder.
- SATICI tarafından tüm ödemelerin iade edilmesi halinde, iade işlemlerinin banka tarafından ALICI’nın hesabına yansıtılması 2 ila 3 hafta sürebilecek olup, bu hususta SATICI’nın herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
Cayma hakkının kullanılması halinde, 3. kişiye veya ALICI’ya teslim edilen ürün/ürünlerin SATICI’ya gönderildiğine dair Kargo Teslim Tutanağı ile ürün/ürünlere ilişkin fatura aslının iadesi zorunludur.
- ALICI cayma hakkını kullandığında iade edilen ürün, SATICI tarafından teslim alındıktan sonra incelenecektir. Ürünün cayma koşullarına uygun olarak iade edilip edilmediği, hasar, kullanım durumu, işbu sözleşmede yazılı gerekli tüm koşullar dikkate alınarak değerlendirilecektir. Yapılan inceleme sonucunda ürünün iade koşullarına uygun olduğunun tespit edilmesi halinde, iade süreci başlatılır. Bu halde, Cayma hakkı talebine konu malın SATICI’ya ulaştığı tarihten itibaren takip eden 10 (on) gün içinde ürün bedeli ALICI’ya iade edilir. Üründe herhangi bir hasar veya cayma hakkı şartlarına aykırı bir durumun tespit edilmesi halinde ise iade talebi reddedilir ve ürün, masrafı ALICI’ya ait olmak üzere ilk sipariş verilen adresine geri gönderilir.
- Ürünün iadesi sırasında meydana gelebilecek zarar ve/veya kayıplardan ALICI sorumludur.
- CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
- a)Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15/1-b Maddesi gereği, tüketicinin özel istek veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda üretilen ve/veya üzerinde değişiklik yapılan ürünlerde cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) kullanılamaz. Bu doğrultuda:
- Kişiye özel tasarlanmış ürünlerde,
- Koruma etiketi sökülmüş ürünlerde,
- Pırlantalı ürünlerde,
- Üzerine isim, tarih, harf ve/veya özel mesaj yazılan ürünlerde,
- Kişisel talepler doğrultusunda boyut, taş, maden veya tasarım değişikliği yapılan, ürünlerde, (Tahdidi olmamak üzere; ürün boyunda ölçü seçimi yapılan tüm ürünler, ürünün maden renginden farklı bir renkte üretilmesinin talep edilmesi vb.)
- Yüzük ölçüsü kişiye özel olarak hazırlandığı için tüm yüzük siparişlerinde
Cayma hakkı kullanılamaz.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi kapsamında kalan ALICI’nın istekleri doğrultusunda üretilen, kişiselleştirme yapılan tüm ürün gruplarında yasal koşullara bağlı olarak cayma hakkı (iptal ve iade hakkı) bulunmamaktadır.
Sipariş verilen ürünün ALICI’ya tesliminden sonra ALICI’nın isteği doğrultusunda yapılan yüzük ölçüsü, kolye, bileklik, bilezik, halhal, şahmeran boyu ve modelindeki değişiklikler gibi işlemler yapıldığında, müşterinin özel istekleri doğrultusunda özel olarak üretimi yapılan bu mallar cayma hakkının (iptal ve iade hakkı) kullanılamayacağı ürünler kapsamına girer.
- b) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Bu kapsamda,
– Külçe altın ve çeşitleri
– 22 ayar altın ve çeşitleri
– 24 ayar altın ve çeşitleri
-Cumhuriyet altın ve çeşitleri
-Ziynet altın ve çeşitleri
Satış fiyatlarının değişiklik göstermesi ve SATICI’nın kontrolünde olmaması nedeniyle cayma hakkı kullanılamaz.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi kapsamında;
- c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- d) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- e) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
- f) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
- g) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- h) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
- i) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
- j) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
Cayma hakkı kapsamı dışındadır.
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesi kapsamında;
- k) ALICI’nın bir yurtdışı teslimat adresi beyan etmesi neticesinde Türkiye Gümrük Sahası dışındaki bir adrese teslim edilen ürünler Cayma hakkı kapsamı dışındadır. Siparişin gideceği ülkede oluşabilecek gümrük masrafları, ekstra taşıma masrafları vb. tüm diğer masraflar ALICI tarafından karşılanacaktır.
Yurt dışına gönderilen ürünlerin ALICI’sına ulaşmaması ve SATICI’ya geri gönderilmesi halinde sipariş sahibine taşımacılık bedelinin iadesi yapılmaz ve ücretsiz olarak tekrar geri gönderilmez.
ALICI’nın siparişinin gümrük süreçlerinin çözülmemesi sebebi ile ilgili ülkenin gümrük uygulamaları içerisinde ürünü imha etme, alıkoyma vb. bir uygulama olduğunda ve/veya gümrük süreci sona erdikten sonra dahi ALICI’nın ikamet ettiği ülke sınırlarında taşıma esnasında yaşanan aksaklıklar sebebi ile (ürünün kaybolması, çalınması, ALICI’nın adres ve/veya İletişim bilgilerini hatalı bildirmesi vs.) ALICI’NIN kusuru olmasa dahi, SATICI’dan kaynaklı olmayan herhangi bir sebeple ürünün ALICI’ya ulaştırılamaması halinde bu durumdan SATICI sorumlu değildir ve sipariş tutarı geri ödenmez.
- DEĞİŞİM VE İPTAL HAKKI
- TARAFLAR, aşağıdaki şartların SATICI tarafından sağlanması halinde ALICI’ya eşit kalite ve fiyatta başka bir Ürün’ün tedarik edilebileceği hususunda mutabıklardır:
- ALICI’nın açık ve anlaşılabilir bir şekilde bilgilendirilerek başka bir Ürün tedarik edileceği hususunda onay alınması.
- Haklı bir nedenle sözleşme konusu Ürün’ün tedarik edilemeyeceğinin anlaşılması.
- Mücbir sebepler, teslimi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesintiye uğraması ve başkaca olağanüstü durumların ortaya çıkması ve ALICI’dan onay alınması,
- SATICI, 29188 sayılı Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 16. maddesinin 4. fıkrasında yer alan; “(4) (Değişik:RG-23/8/2022-31932)(1) Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının ve satıcı veya sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde aracı hizmet sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur.” hükmü uyarınca SATICI, sipariş konusu ürün veya hizmetin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması halinde sözleşme konusu yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde, ALICI’ya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirir ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade eder.
- SATICI tarafından kampanya yapılması ve kampanya süresi sonunda sipariş ve/veya hizmetin yerine getirilmesinin SATICI tarafından imkânsızlaşması halinde sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğüne yerine getirmek amacıyla ALICI’nın onayıyla eşit kalitede ve fiyatta farklı ürün tedarik etme hakkı saklıdır.
- İnternet Sitesi üzerinden ürünün satışa sunulması aşamasında teknik/maddi hatalar nedeniyle ürün fiyatı, ürün açıklaması, ürün niteliği vb. özelliklerde hata olması halinde SATICI siparişi iptal etme ve tahsil edilmiş tutarları ilgili mevzuat hükümleri uyarınca ALICI’ya iade etme hakkına sahiptir. ALICI bu duruma itiraz etmeyeceğini bu sözleşme ile kabul ve beyan eder. Bu durum, iade – değişim ya da ALICI’nın iptal hakkı kapsamında değerlendirilmez.
- UYUŞMAZLIK KONUSUNDA BAŞVURULARIN YAPILABİLMESİ
ALICI siparişine ve/veya siparişine konu ürüne ve/veya siparişi ile ilgili herhangi bir konuda şikâyetinin olması halinde, şikâyetlerini yukarıda belirtilen iletişim bilgileri vasıtasıyla SATICI’ya iletebilir. İletilmiş olan şikâyet başvuruları kayıtlara alınacak, yetkili birimler tarafından değerlendirilerek çözümlenmeye çalışılarak en kısa sürede geri dönüş sağlanacaktır. ALICI, şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir.
Tüketici hakem heyetinin bulunmadığı yerlerde ise başvuruların nerelere yapılacağı ve bu başvuruların hangi Tüketici Hakem Heyetince karara bağlanacağı yönetmelikle belirlenir.
- SON HÜKÜMLER
- İş bu sözleşmenin imzalandığı tarihte mevcut olmayan ve olması öngörülemeyen, her iki tarafın da kusuru olmaksızın meydana gelen ve tarafların iş bu sözleşme kapsamında kendilerine yüklenen yükümlülükleri yerine getirmelerini veya zamanında yerine getirmelerini engelleyen haller (savaş hali, doğal afetler, grev, lokavt, pandemi, salgın hastalıklar, mevzuat değişikliği kapsamında ürün/ürünlerin ithalatına getirilen engelleme halleri, grev, lokavt vs.) mücbir sebep olarak kabul edilecektir. Mücbir sebebe maruz kalan taraf derhal karşı tarafı yazılı olarak bilgilendirecek ve mücbir sebep devam ettiği müddetçe iş bu sözleşme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmemekten dolayı sorumlu tutulmayacaktır. Mücbir sebep hali 30 günden fazla devam ederse, taraflardan her birinin sözleşmeyi tek taraflı ve tazminatsız fesih hakkı bulunacaktır.
- Taraflar, işbu mesafeli satış sözleşmesinden doğabilecek her türlü ihtilafta SATICI’nın resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, veri tabanında ve sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin, bilgisayar ve ses kayıtlarının kesin ve bağlayıcı delil sayılacağını, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu, kabul eder.
Bu Sözleşme, Kanun ve Yönetmelik’e uygun olarak düzenlenmiş olup Taraflar, bu Sözleşme ile birlikte Kanun ve Yönetmelik’ten kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan eder.
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi ALICI tarafından elektronik ortamda okunmuş ve onaylanarak taraflarca kabul edilerek yürürlüğe girmiştir.
SATICI | |
UNVAN | |
ADRES | |
TELEFON | |
E- POSTA |
ALICI | |
AD/SOYAD/UNVAN | |
ADRES | |
TELEFON | |
E- POSTA |
SÖZLEŞME TARİHİ: ………../……./20..